ارتباط با مشتری و ارزش آفرینی برای مشتریان هدف اصلی هر کسب و کاری میباشد. در راستای توسعه وب راه اندازی سرویسی برای نگهداری مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید ایجاد باشگاه مشتریان به عنوان یک واحد برقرار کننده ارتباطات دو سویه بین صاحبان کسب و کار و مشتریان میباشد که با درنظر گرفتن برنامه ریزی اصولی و هدفمند قابل پیاده سازی و اثر بخشی است. گروه مهندسی موج سازان با ارائه این نرم افزار و پشتیبانی مستمر آن توسط نیروهای فنی و انتخاب سنیاریوی جذاب و کارا در رفع هر گونه سوال در این باره میتواند راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهد.

 

مزایای باشگاه مشتریان

  • بهبود جلوه و برند سازمان و کاهش فرصت های از دست رفته در بدست آوردن سهم بیشتری از بازار
  • ارزیابی محصول پیش از ورود به بازار
  • جمع آوری بانک اطلاعاتی از دسته بندی افراد با سلایق ، ویژگیها ، عادات یکسان
  • دریافت آمارهای مفید مدیریتی و بازاریابی
  • ارائه بالاترین کیفیت در خدمات و محصولات
  • ارائه خدمات به صورت آنلاین از طریق اینترنت و چه به صورت غیر انلاین از طریق کارت و یا به هر دو صورت
  • یکپارچگی با نرم افزار های مالی و حسابداری
  • مدیریت کاربران خود (مشتریان، کارمندان، نمایندگان، همکاران و هر گروهی که با انها در ارتباط هستید.)

ارائه سرویس به مشتری از طریق آنلاین:

با داشتن سایت، اپلیکیشن موبایل و یا تنها صفحه ای در وب برای ورود کاربران به باشگاه و ورود اطلاعات شخصی به منظور ثبت نام، شما میتوانید مشتریان خود را دسته بندی کرده و سرویس های مورد نیاز هر دسته را ارائه دهید.

طراحی سناریوی باشگاه یکی از قدمهای حساس در راه اندازی باشگاه مشتریان می باشد که هر چه جذاب تر و منحصر به فرد تر باشد مشتری را بیشتر ترغیب به عضویت و استفاده میکند . که دارای مزیتهای متقابل برای سازمان و برای مشتری جهت ایجاد یک رابطه وفادار و سودمند دو طرفه می باشد. در سناریو معمولا طراحی نحوه ثبت نام، نحوه امتیاز گیری کاربران، نحوه ارتقای کاربران، شکل دریافت خدمات یا مزیتها به ازای امتیازات دریافت شده و مواردی از این دست را خواهید داشت.  از جمله:

امتیاز دهی

بر اساس شرکت نظرسنجی

بر اساس برگزاری مسابقه

بر اساس سابقه خرید

بر اساس معرفی افراد دیگر به باشگاه (بازاریابی دهان به دهان)

بر اساس پیروزی در بازی (در مورد طراحی بازی در ادامه توضیح داده میشود.)

هدیه دادن

از طریق انواع کارت ها (در مورد کارت ها در ادامه توضیح داده میشود.)

از طریق قرعه کشی

از طریق ارائه تخفیفات

از طریق ارائه کوپن خرید

از طریق تهاتر امتیاز (به ریال و …)

از طریق افزایش سطح بازی

ارسال اس ام اس و ایمیل:

مناسبت ها (تولد ، سالگرد ازدواج ، ایام مذهبی و …)

اطلاعیه ها

اخبار

ارسال پیشنهادات لحظه ای

بازی های تبلیغاتی:

ارائه اطلاعات بیشتر درباره محصولات از طریق بازی.

گرفتن اطلاعات شخصی از کاربر در زمان ثبت نام برای بازاریابی در مراحل بعدی.

تصاوير تبليغاتي، جايگزين تصاوير بازي اينترنتي مي‌شود.

قبل از رفتن به مراحل بعدي بازي، تبليغ خاصي را ببينند و يا تعاملاتي را انجام دهند.

کاربر هر چقدر بیشتر بازی کند (و در واقع هر چقدر بیشتر پیام آگهی دهنده را ببیند) و هر چقدر بازی را به دوستان بیشتری معرفی کند جمع اوری امتیاز و شانس پیروزی و شرکت در قرعه کشی بیشتر میشود.

این روش یکی از محبوب ترین ابزار راه اندازی باشگاه میباشد که توسط بسیاری از شرکت ها نیز پیاده سازی گردیده است .

به صورت غیر آنلاین (از طریق کارت) :

انواع کارت ها

کارت  اعضا

کارت تخفیف

بن کارت

کارت هدیه

کارت اعتباری

بصورت کارت های مغناطیسی ، کارت های هوشمند و کارت های بدون تماس RFID

بصورت شبکه اختصاصی یا در شبکه بانکی و شتاب بصورت تک شعبه ای یا زنجیره ای و…

روش کار به این صورت میباشد که با در نظر گرفتن نوع کارت مشتری با هر تراکنش امتیازی به دست می آورد این امتیاز به صورت سرویسی که پیش از این صحبت شد قابل استفاده است. در حقیقت با داشتن کارت کاربران از امکانات خاص نسبت به سایر افراد بهره مند میشوند.

در اصل با بهره گیری از باشگاه و ارائه سرویس های متناسب برای کاربران توجیهی به منظور رد کردن پیشنهاد و یا جدا شدن از مجموعه و رفتن به سمت رقیبان وجود ندارد.

در این میان مسئله ای که وجود دارد اینکه چه خدماتی را به چه مشتری ارائه دهیم؟

علایق و ویژگیهای هر فرد با دیگران متفاوت است اینکه مشتری ما چه نیازی دارد و از چه خدمتی رضایت کامل پیدا میکند وابسته به تحلیل فرد میباشد. تخصص ما در این مورد این است، که با بررسی و تحلیل رفتار مشتری این آگاهی را به شما صاحبان کسب و کار برسانیم، که مشتری شما چه نیازی دارد و شما بهترین گزینه را برای وی ارائه دهید.

به طور کلی شما نیازمند دو بخش ضروری در این حیطه میباشید. تحقیق و توسعه – داده کاوی

در ادامه با خدماتی که گروه مهندسی موج سازان در این باب ارائه میدهند آشنا شوید:

تحقیق و توسعه

کشف و شناسایی نیازهای بازار

زمان و محل انتشار تبلیغات مشتری

ارائه مناسب ترین راه حل عملیاتی متناسب با حوزه فعالیت مشتری

اطلاع از وضعیت رقبا

اطلاع از روندهای آتی بازار

اطلاع از رفتار مصرف‌کننده

انجام تحقیقات کمی و کیفی به صورت گسترده و ارائه نتایج حاصل در قالب گزارش‌های تفضیلی و تحلیلی

مهندسی مجدد، طراحی فرآیند، تحلیل سیستم، استاندارد سازی و استفاده از نرم افزارهای کاربردی

مدیریت دانش مشتریان   CKM

مدیریت روابط مشتریان  CRM

رضایت سنجی مشتریان  CSM

نمایش نقاط ضعف برای رفع و نقاط قوت برای تقویت

داده کاوی

تحلیل داده ها بر اساس مدل ها و روابط آماری که گزارش های مدیریتی و اجرایی بسیار مفید و واقعی ( ونه شهودی) را در اختیار مدیران عالی و میانی سازمان قرار میدهد.

سنجش رضایت، وفاداری و تحلیل رفتار مصرف‌کننده

آسیب‌شناسی محصولات و خدمات شرکت و شناسایی فرصت‌های ارتقاء کیفیت

تحلیل و آسیب‌شناسی شبکه توزیع و شناسایی فرصت‌های افزایش دسترسی مشتری به محصول

کدام طرح سناریو با استقبال بالایی همراه بوده

ارزیابی مشتریان

پیش بینی رفتار آتی مشتریان

شناسایی و ارزیابی مشتریان سود آور

شناسایی و ارزیابی مشتریان غیر فعال

پیش بینی ریزش مشتریان

ارزیابی عملکرد واحد های سازمانی

طبقه بندی مشتریان

مدیریت ریسک

کشف تقلب و ناهنجاری

رتبه بندی و اعتبارسنجی مشتریان